Elisa té 16 anys i les llargues hores d’estiu en el seu petit barri es fan interminables entre el joc de la veritat i les llargues caminades amb els amics. Un dia, mentre rebusca en  la biblioteca del seu padrastre, troba un llibre que crida la seua atenció: són les memòries, a manera de diari, d’una prostituta que relata amb tot detall cadascuna de les experiències amb els seus clients. Les paraules de la meretriu provocaran la curiositat d’Elisa i es convertiran en l’inici del despertar sexual de l’adolescent.

Cuaderno de baile de una cortesana, el llibre que Elisa descobreix mig amagat en un prestatge, darrere d’una fotografia de la Santa Teresa de Bernini, és una de les obres de l’escriptora, activista i prostituta Grisélidis Réal. Aquesta dona va lluitar pels drets de les prostitutes a França i Suïssa al llarg de la seua vida i va defensar l’ofici de la prostitució com una elecció professional més. En Lobos solitarios en modo pasivo, Grisélidis Réal, sense saber-ho, es convertirà en la mentora de la jove Elisa a través de les pàgines del seu diari.

Lobos solitarios en modo pasivo (Joanna Grudzinska, 2014)

El migmetratge Lobos solitarios en modo pasivo és un agradable passeig a per l’educació sexual que una adolescent rep d’una famosa meretriu i sobre la difícil relació entre l’adolescència i el tabú del sexe.

Joanna Grudzinska, després de dirigir dos curtmetratges que es van projectar en nombrosos festivals, comença la seua carrera com a co-guionista, directora de càsting i actriu per a directors com Emmanuel Finkiel, Bertrand Bonello o Werner Schroeter. Lobos solitarios en modo pasivo és el seu tercer film de ficció. Actualment, Grudzinska treballa en un documental sobre els mètodes pedagògics alternatius en les dues guerres mundials a Europa.

Lobos solitarios en modo pasivo forma part de la Secció Oficial a la VIII edició del Festival Internacional de Migmetratges La Cabina, que se celebrarà del 5 al 15 de novembre a la Filmoteca de València.

LOBOS SOLITARIOS EN MODO PASIVO | Joanna Grudzinska · Francia · 2014 · 33 min