Acompanya’ns en la travessia per a conéixer cada obra realitzada des de 2008 fins als nostres temps i les autores o autors darrere dels cartells de La Cabina, referents visuals en el panorama de festivals de cinema.
Cartell XV edició La Cabina (2022) – Autora: Luna Pan
Luna Pan (1994), establida a València, treballa com a il·lustradora freelance per a sectors com ara premsa, editorial i cartelleria, a nivell tant nacional com internacional. En el seu temps lliure i per amor a l’art, també s’autoedita fanzines. L’escena que ha volgut representar la dissenyadora per a La Cabina és una imatge costumista que retrata “El treball invisible que hi ha darrere de la producció d’un projecte -en aquest cas, el projecte d’un festival de cinema- que té una forta vocació pública i posa a disposició un servei d’oci que només és possible conjuminant comunicació, col·laboració, treball en equip i molta il·lusió”, Luna Pan.
Cartell XIV edició La Cabina (2021) – Autor: Jaume Mora
Jaume Mora (València, 1995) format en il·lustració per la EASD Alcoi, té un estil versàtil que li ha permés fer treballs de diferent índole, especialitzant-se en la il·lustració editorial per a premsa i el disseny de cartell. “El cartell parteix d’un procés de bocetació intentant veure referències de color i composició. Vaig veure els cartells d’altres anys per a intentar no fer alguna cosa que ja estiguera fet”. D’ací van eixir 3 esbossos dels quals es va triar un que “va mutar bastant fins a arribar al que finalment és el cartell”. “Els personatges van eixir d’una àmplia biblioteca que tinc de personatges dibuixats en diverses llibretes, vaig triar d’entre ells els que havien d’estar”, Jaume Mora.
Cartell XIII edició La Cabina (2020) – Autora: Ada Diez
La il·lustradora Ada Diez explica que el cartell trenca la quarta paret per a fer còmplice a l’espectador (representat en la figura central), donant-li importància a les mirades que condueixen la narració al fons de l’obra “basat en la gran varietat de migmetratges clàssics i contemporanis”. I, com no podia faltar, “els xicotets detalls basats en el temps, que són un imprescindible d’aquest festival”.
Cartell XII edició La Cabina (2019) – Autor: Ausias Pérez
El reconegut artista valencià Ausias Pérez, creador del art d’artistes como Rosalía, Nathy Peluso o Los Chikos del Maíz, ha creat dos tipus de cartells en els quals l’arquitectura de les seus principals del festival cobra protagonisme: la Filmoteca de València i el Centre Cultural La Nau. Des del romanticisme que engloba l’acte d’anar al cinema, Ausias Pérez treballa la nit i els edificis com a elements que juguen en els cartells.
Cartell XI edició La Cabina (2018) – Autor: César Sebastián
Una imatge de caràcter narratiu amb una certa reminiscència cinematogràfica plena de misteri representa l’obra de César Sebastián, historietista, il·lustrador i dissenyador valencià. La seua trajectòria està marcada com a il·lustrador per a portades de llibres i discos, cartelleria o story-boards publicitaris, amb clients destacats com Le Monde Diplomatique España, El País, Amazon Studios, Norma Editorial i DC Comics. En la seua faceta d’historietista, s’han publicat diverses antologies tant a Espanya com als EUA; i com a dissenyador és responsable del disseny de la línia gràfica de l’editorial El Nadir.
Cartell X edició La Cabina (2017) – Autores: Cachete Jack
Amb energia, humor, ironia i molt de color, el duo Cachetejack format per Nuria Bellver i Raquel Fanjul signen el cartell de la desena edició del festival. Des de la festivitat que suposa complir 10 anys de festival gaudim d’una obra carregada de caràcter on se celebra el seté art. El duo d’il·lustradores treballa diferents formats i les seues obres han recorregut diferents països d’Europa, així com han sigut publicades per mitjans tan importants com The New York Times o The New Yorker.
Cartell IX edició La Cabina (2016) – Autor: Lawerta
“La idea del cartell era representar, usant l’imaginari del migmetratge, que dins de La Cabina hi ha una cosa màgica difícil d’explicar que mola. López Vázquez està dins, igual que en el migmetratge, però en lloc d’estar atabalat i estressat per no eixir, està encantat d’estar dins gaudint”, comenta el reconegut il·lustrador i dissenyador Lawerta (Valéncia, 1983). Els seus treballs són únics on el domini de la tipografia i retrats de caràcter pop amb personalitat pròpia, Lawerta ha treballat amb agències locals i internacionals, des de CuldeSac a GlobalWorks.
Cartell VIII edició La Cabina (2015) – Autor: Escif
L’artista urbà Escif va determinar el caràcter de la imatge de la huitena edició del festival, traspassant el seu llenç més conegut, els murs de la ciutat, al paper en format cartell. La seua obra simbolitza el migmetratge com un poni, sumant una col·laboració amb l’estil característic de la seua obra que ha impregnat a València i altres ciutats a nivell internacional.
Cartell VII edició La Cabina (2014) – Autor: Luis Demano
La imatge icònica de la cabina telefònica roja torna en 2014 al cartell del festival i ho fa de la mà de Luis Demano. Aquest il·lustrador treballa des de la creació d’universos propis que naveguen pels àmbits de fanzines disbauxats fins a il·lustracions infantils. Podem veure les seues il·lustracions en mitjans de comunicació com La Marea, Gràffica, El Mundo, eldiario.es o ABC, on domina la il·lustració de diversos estils.
Cartell VI edició La Cabina (2013) – Autora: Paula Bonet
L’artista Paula Bonet va ser l’encarregada de donar-li vida gràfica a la sisena edició de La Cabina amb una reinterpretació d’Alicia al País de les Meravelles, evocant el temps i els rellotges com a element didàctic del migmetratge. El treball de Paula Bonet ha sigut exposat en diverses ciutats com Barcelona, Porto, París, Londres, Bèlgica, Berlín, Santiago de Xile o Miami. La seua visió artística es plasma en diversos tipus de formats multifacètics: des de la il·lustració, el gravat i la pintura a l’oli, passant per la poesia escrita i la performance.
Cartell V edict La Cabina (2012) – Autora: Carla Fuentes
Continuant amb la all·lusió al temps, la il·lustradora Carla Fuentes va ser l’encarregada de donar-li imatge al festival en 2012. Les mans dibuixades que es toquen en dissimuladament en el temps, van empaperar tota la ciutat de València. La il·lustradora coneguda per molt de temps com Littleisdrawing ha treballat amb marques com Absolut, Bimba& Lola, Honda, Women’s Secret, Rochas, Nike, Coca-Cola, Shiseido entre altres, y desenvolupant materials promocionals per a grups de música com Polock, Russian Red, The Strange Boys o Las Robertas. A més, en 2014 va ser seleccionada per a aparéixer en el llibre de Taschen Illustration Now 5.
Cartell IV edició La Cabina (2011) – Autor: Estudio Menta
Per a la quarta edició de La Cabina l’estudi de disseny i comunicació visual Estudio Menta va realitzar una sèrie de quatre cartells per a crear un enfocament que no sols promocionara el festival, sinó que conjuminara la relació de la seua raó de ser: el migmetratge. Des de la idea de “el temps just”, en el cartell prevalen els copys amb referències tipogràfiques a temes clàssics del cinema.
Cartell III edició La Cabina (2010) – Autora: Gloria Vilches
La artista valenciana Gloria Vilches compagina la seua realització artística enfocada en el collage amb la gestió cultural, producció i programació en l’àmbit específic del cinema d’avantguarda, experimental o d’artistes. En 2013 edita el seu propi llibre recopilatori ‘¡Ay de mí!’ i col·labora per a diversos mitjans de comunicació amb aquesta tècnica d’il·lustració que es mostra en el cartell de 2010 de La Cabina.
Cartell II edició La Cabina (2009) – Autora: Julia Valencia
El cartell de 2009 va ser realitzat per Julia Valencia (Cadis, 1981) i que la seua creació suma el logo del festival, com un tampó circular que eludeix a un encuny per a estampar en tots els mitjans on apareix. Julia Valencia és una creativa multifacètica, abastant la direcció de l’art, el disseny, la il·lustració o l’escenografia.
Cartell I edició La Cabina (2008) – Autora: Mireia Pérez
L’autora del primer cartell de La Cabina és il·lustradora i dibuixant de còmics valenciana. Ha guanyat el Premio de Cómic Injuve i el Premio Internacional de Novela Gráfica Fnac-Sins Entido. Ha sigut col·laboradora habitual de fanzines del panorama espanyol, passant per revistes com El Manglar, El Jueves o la seua obra pròpia La Muchacha Salvatge. Durant 2008, Mireia Pérez iniciava la seua carrera com historietista i per al cartell del festival va realitzar una al·legoria al migmetratge La Cabina d’Antonio Mercero.