Agnes i Otto viuen allunyats del món en el vell caseriu del seu pare. Salons, habitacions i passadissos els semblen buits… des que no els recorre la seua mare. Ells no ho saben, però va morir quan eren xiquets. Disposat a combatre l’anhel que senten els seus fills, cada aniversari el pare fingeix que rep postals de la seua difunta dona, en les quals li explica que està de viatge ací i allà. Fa feliç als xiquets amb una mentida piadosa que dura anys. Però just abans de complir els 60, comença a rebre postals reals d’una dona que només ell sap que ja no pot escriure res. O sí?

Entorn de com una mentida piadosa es pot convertir en una veritat despietada, Facundo Veiga Scalerandi signa en ‘Goldfische’ una reflexió sobre les raons de la falsedat i l’engany, matèria primera del cinema, de la màgia i de gran part de les nostres vides.

Nascut a Córdoba (Argentina), Scalerandi porta anys treballant en la indústria alemanya, on ha dirigit i estrenat amb èxit curtmetratges com a ‘Reina’ (2015) o ‘Alpha’ (2014), tots dos drames amb ampli recorregut per desenes de festivals de tot el globus. El primer narra la història d’una parella que viu reclosa en una casa de camp, refugiada d’una epidèmia global. La segona és el retrat d’una lluita d’egos, de dos homes que comparteixen una amant passada i present. Narratives, totes elles, que es donen la mà de forma genial en el migmetratge que ens ocupa.

‘Goldfische’ és una pel·lícula escrita per l’autor espanyol Álvaro Parrilla, amic del realitzador, que li va oferir un llibret en el qual Scalerandi va veure “l’oportunitat per a crear una al·legoria sobre com alguns governs tracten als seus ciutadans, fent-los creure que hi ha veritats que no necessiten saber”.

‘Goldfische’ forma part de la secció oficial en la X edició del Festival Internacional de Migmetratges La Cabina, que tindrà lloc del 16 al 25 de novembre en la Filmoteca de València.

GOLDFISCHE | Facundo Veiga Scalerandi · Alemanya · 2017 · 30 min