La Cabina – Festival Internacional de Migmetratges de València, amb motiu del seu desè aniversari, exposarà una retrospectiva de tots els cartells que han sigut imatge del festival des de la seua primera edició. Gràcies a la col·laboració del Centre Cultural La Nau de la Universitat de València, l’exposició obrirà les seues portes el dia 8 de novembre i estarà fins al 10 de desembre en la Sala Oberta del Centre Cultural La Nau. En ella podran veure’s els treballs de dissenyadors i il·lustradors de la talla de Paula Bonet, Carla Fuentes (Littleisdrawing), Luis Demano, Escif, Jorge Lawerta, Julia Valencia, Estudio Menta, Gloria Vilches, Mireia Pérez i Cachete Jack, dissenyadores aquestes últimes de l’actual cartell.

L’exposició “La Cabina: 10 anys, 10 cartells” albergarà els 10 cartells que han sigut imatge del festival de migmetratges i la utilització d’aqueixa imatge en els diferents suports de comunicació. A més, també podrem veure el procés pel qual els artistes van passar fins a arribar al resultat final.

Il·lustració, disseny, lettering, collage… són algunes de les tècniques empleades pels artistes que van posar la imatge a cadascuna de les edicions de La Cabina. Mireia Pérez va ser la primera il·lustradora a realitzar el cartell de La Cabina; en el seu cartell va utilitzar la cabina de la famosa pel·lícula d’Antonio Mercero que més tard es convertiria en logotip del festival. En la segona edició, Julia Valencia va utilitzar una imatge en espill d’un home mirant a través d’una mà que simulava l’objectiu d’una càmera. Per la seua banda, Gloria Vilches va emprar el collage i va introduir el rellotge en la tercera edició, un dels elements més repetits en posteriors cartells. A l’any següent, Estudio Menta va utilitzar el lettering per a plasmar la idea que un migmetratge és “El temps just per a atrapar a un assassí”, per exemple. Carla Fuentes, en el cinquè any de La Cabina, va tornar al rellotge per a transmetre la importància del temps, que defineix l’existència del migmetratge.

En 2013, Paula Bonet i el seu Alicia en el País de las Maravillas va causar furor entre els seguidors de l’artista i el festival: molts d’ells arrancaven els seus cartells en els carrers per a portar-li’ls a les seues cases. Luis Demano, amb el seu estil inconfusible, va plasmar una cabina-edifici en el qual vivien personatges cinematogràfics que formaven part del seu imaginari. Amb Escif, ja en 2015, va arribar el minimalisme i un estil més conceptual amb el poni com a metàfora del migmetratge: xicotet en grandària en comparació a un cavall, però un animal amb entitat pròpia. A l’any següent, Lawerta va representar la seua visió particular de la Cabina de Mercero, mostrant a un José Luis López Vázquez feliç d’estar tancat en ella. Enguany, en el desè aniversari de la Cabina, les Cachete Jack han volgut homenatjar, amb una explosió particular de colors, a tots els professionals que fan possible que el món del cinema seguisca funcionant.

A més, en l’exposició dels cartells de La Cabina també estaran exposats els dos trofeus realitzats per Raquel Rodrigo (Arquicostura) que es lliuraran, per primera vegada en la història el festival, als guanyadors dels premis al Millor Migmetratge de Secció Oficial i d’Amalgama.

La X edició de La Cabina – Festival Internacional de Migmetratges de València està organitzada pel Vicerectorat de Cultura i Igualtat de la Universitat de València, el Institut Valencià de Cultura, Conselleria de Cultura a través de la Direcció general de Cultura i Patrimoni, el Consorci de Museus de la Generalitat Valenciana i la Direcció General de Política Lingüística i Gestió del Multilingüisme. Compte així mateix amb la col·laboració de l’Ajuntament de València, Palau de la Música i el patrocini oficial de Cerveza Turia i Caixa Popular.