Moltes vegades és el pas previ a la ficció. Altres vegades, el principal atractiu després d’una llarga carrera a la seua esquena. Unes altres, simplement, és una obsessió que comparteix temps i espai amb els llargmetratges. Els documentals formen (i han format) part de la carrera d’un incomptable nombre de directors i directores de ficció, viatjant sempre entre l’exòtic i l’experimental. Wim Wenders, Agnès Varda o Martin Scorsese, entre molts altres, han combinat els títols de ficció amb els de no ficció. En la XIV edició de La Cabina tornem a trobar autores el passat de les quals (i potser futur) es troben en el documental.

En aquesta nova edició de la Cabina participa el realitzador polonés Karol Lindholm, que estrenarà a Espanya el seu últim migmetratge: ‘The Last Whistle’. El director bàltic manté una estreta relació amb el documental en la seua curta carrera; relativament prolífica i, sobretot, molt pròxima en el temps. Des que es va estrenar en la direcció, Lindholm ha signat un parell de curts documentals en els últims anys: ‘Boys at the Baltic Sea’ en 2019 i ‘In a Lion’, en 2018.

Entre ‘Les amigues de l’Àgata’ (2015) i ‘Els filles du feu’ (migmetratge amb el qual participa en la Secció Oficial de La Cabina enguany), Laura Rius ja ha deixat per al record un documental que parlarà dels orígens d’una llarga carrera. En 2018, després de completar els seus estudis en el departament de muntatges de la prestigiosa Fémis francesa, va dirigir el seu primer documental: ‘Millions (and Millions) of Memories’. Un migmetratge, a més, que dirigeix i també co-escriu. Una mostra més de l’íntima relació entre documentals i ficció.

Lila Pinell presentarà ‘Le roi David’, el seu primer migmetratge com a directora en solitari. Per a arribar al Festival Internacional de Migmetratges de La Cabina en 2021 ha passat, prèviament, per diferents projectes al costat de Chloé Mahieu i, per descomptat, diversos documentals. En 2015, la francesa va participar en l’escriptura i va dirigir dos episodis de la sèrie documental per a televisió ‘Infrarouge’ i, anys abans, en els seus inicis, va compartir direcció en dos documentals més: ‘Els gars et els filles’ i l’explícit ‘Sex & Music’, una peça que aprofundia en la relació entre punk, la música i el feminisme.