LA NAU · DIVENDRES 17 (18H) / DIVENDRES 24 (20H)

Els dos migmetratges que componen aquesta sessió toquen diferents aspectes del que suposa fer cinema, fer una pel·lícula.

 

still screen

Premiat en els festivals DocumentaMadrid i Alcances, ’25 CINES/*seg’ sembla ser al principi un documental sobre cinemes abandonats, però quan irrompen en la banda sonora les tibants converses telefòniques entre el seu autor, Luis Macías, i la seua productora, la pel·lícula es converteix en una mica més punxant, un assaig audiovisual en el qual es posa en evidència de primera mà la perversió i l’abús en què pot desembocar el plantejament de certs sistemes de subvencions. L’alacantí Luis Macías, figura destacada i molt activa en el context del cinema experimental de Barcelona des del seu col·lectiu Crater-Lab, es va trobar amb un conflicte durant el rodatge d’un projecte subvencionat, però va saber donar la volta a les circumstàncies i fer d’aquesta dificulteu virtut. El resultat no és el projecte inicial sinó una altra pel·lícula que ens parla d’alguna cosa que generalment queda ocult.

 

Los-mutantes_GabrielAzorin

En ‘Los mutantes’, per la seua banda, Gabriel Azorín, membre del col·lectiu Lacasinegra i vell conegut de La Cabina, també ens mostra el procés de realitzar una pel·lícula, si bé des d’una perspectiva molt diferent. Es tracta d’una pel·lícula per encàrrec per part de l’ECAM (Escola de Cinema de Madrid) per a commemorar el seu aniversari, i Azorín, antic estudiant d’aquesta escola, ho resol de manera intel·ligent i gens complaent. ‘Los mutantes’ és un documental observacional sobre el treball, intel·lectual però també físic, de fer cinema i també sobre el procés de transmissió de coneixement i aprenentatge que es dóna en un centre d’ensenyament i, lo que és més difícil, sobre com filmar aqueix procés.